Výmena rozvodov, rozvodového remeňa
Výmena rozvodov, rozvodového remeňa
Hlavným ukazovateľom, kedy je potreba vymeniť rozvody (srdce auta ) sú najazdené kilometre.
Z akýchkoľvek príčin sa môže stať, že najazdené KM nezodpovedajú technickému stavu auta.
Pri návšteve autoservisu Vám mechanici vedia a môžu skontrolovať stav rozvodov a rozvodového remeňa nasledovne:
- stupeň mechanického opotrebenia remeňa podľa vzhľadu
- kontrola či je namontovaný originál remeň z výroby alebo bol už menený
- kontrola servisnej knižky , kde by mala byť naznačená výmena rozvodov ak sa uskutočnila
- skontrolovať celkový stav napináka remeňa a ozubených kôl a kladiek
- celková funkčnosť a hlučnosť motora
- posúdenie či vozidlo nemá sťaženú prevádzku (napr. autá kuriérskych služieb, staršie autá, služobné autá ktoré denne jazdia či v lete či v zime a tak ďalej)
- dodržiavanie pravidelnej výmeny oleja a servisných prehliadok
Treba si hlavne uvedomiť, že oprava škôd na motore spôsobené roztrhaním rozvodového remeňa alebo poškodených rozvodov, je častokrát oveľa drahšia ako samotná výmena rozvodov.
Výmenné intervaly rozvodov pri vybraných značiek áut
Škoda Fabia 1,4 -rok výroby 1999 - 2003
Škoda Octavia 1,4 16V - rok výroby 1999 - 2003
Výmenný interval je 90 000km, každých 30 000km treba rozvody skontrolovať.
Škoda Octavia 2,0 - rok výroby 1999 - 2003
Výmenný interval je 90 000km, každých 30 000km skontrolovať.
Škoda Octavia 1,9 TDi - po roku 2001
Výmenný interval je 120 000km + vymeniť vodiacu kladku , pri najazdených 90 000km rozvody treba skontrolovať.
VW Polo 1,0/1,1/1,3/1,4/1,6
Polo Classic 1,4/1,6
Caddy 1,4/1,6
Golf 1,4/1,6
do roku výrobu 1997 - prvá výmena rozvodov pri 90 000km, potom každých 30 000km skontrolovať poprípade vymeniť
po roku výroby 1997 - výmenný interval je 120 000km + vymeniť napinaciu kladku
VW Passat 1,9 TDi
do roku výroby 2000 a kód motora AJM - výmenný interval je 60 000km, ostatné motory každých 90 000km
po roku 2001 - výmenný interval je 90 000km
po roku 2004 a kód motora AVB, AVF, AWX každých 120 000km