Porucha prístrojov na palubnej doske v Octavii
Problém spôsobuje pomerne triviálna vec. Človek, ktorý navrhoval elektrický obvod prístrojovky, sa pravdepodobne niekde sekol a tak sa v obvode nachádza poddimenzovaný a zle osadený obvod TLE4276, ktorý sa prehrieva natoľko, že sa sám odlepí od plošného spoja a občas spôsobí aj odlepenie ďalších malých súčiastok vo svojom okolí a z druhej strany plošného spoja. V novších budíkoch (r.v. 2000 a viac) už výrobca chybu odstránil lepením pasívneho chladiča na inkriminovaný čip, takže sa síce stále zahrieva, ale už nie natoľko, aby to robilo galibu.
Riešenie problému je jednoduché. V prvom kroku prístrojovku ešte nerozoberieme úplne. Zhodíme len zadný kryt, preletujeme nožičky a telo TLE čipu a prístrojovku odskúšame. Ak ručičky stále padajú, až teraz budete musieť prístrojovku rozobrať kompletne a preletovať všetky súčiastky v okolí a z druhej strany TLE čipu. Toto už však obnáša aj odmontovanie ručičiek z krokových motorov, takže po poskladaní prístrojovky je nutné ju nakalibrovať, čo sa dá len pomocou VAG (diagnostika), avšak dnes už ju má k dispozícii každý slušnejší servis.
Padanie ručičiek prístrojovky v modeloch Škoda Octavia do r.v. 2000 je z 90% zapríčinené práve touto závadou a ako je zrejmé netreba hneď prístrojovku vymieňať, treba skúsiť najprv túto fintu a až po prípadnom neúspechu riešiť problém výmenou.